poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Wybieramy najciekawsze postacie z serii Hotline Miami



Uwaga: Artykuł odwołuje się do wielu wydarzeń z Hotline Miami i Wrong Number. Spojlery są obecne, lecz w jak najmniejszych dawkach. Felieton jest przeznaczony głównie dla graczy, którzy ukończyli obie części.

Seria Hotline Miami jest w moim indyczanym życiu czymś bardzo ważnym. W recenzjach pierwszej i drugiej części wychwalałem ich zalety niekoniecznie zważając na małe niedoróbki. Są to gry tak klimatyczne, tak wymagające i tak świetne, że nikt nie może ich przeoczyć, a zwłaszcza ktoś, kto lubi pograć czasami w jakieś produkcje niezależne. Osoby, których nie musiałem przekonywać, i już zagrały, zgodzą się ze mną, że historia, jaką opowiada ta część, jest bogata w wiele ciekawostek i odniesień, i że jest pełna ciekawych postaci. W tym zestawieniu postaramy się wybrać najciekawsze postaci, które występowały w tej serii.


Jacket


Warto zacząć od głównego bohatera pierwszej części. Teoretycznie Jacket (tak został nazwany przez fanów) jest bezpłciowy. Nigdy się nie odzywa i, jak głupi, przyjmuje rozkazy dawane mu przez telefon. Jednak, grając w obie części, możemy się o nim dowiedzieć dość dużo. Sam Jacket był niegdyś żołnierzem należącym do oddziału Ghost Wolves i wałczył na Hawajach. W wyniku konsekwencji wojny ginie jego bliski przyjaciel, przez co miewa on halucynacje i awersję do Rosjan. Tyle on nim wiadomo, a reszta pozostaje enigmą. Nasz bohater w ciągu obu części ani razu się nie odzywa, i nigdy nie widzimy jego twarzy. Możemy więc jedynie się domyślać, dlaczego bohater postępuje tak, a nie inaczej, ale to nigdy nie będzie pewne. Czemu uratował ledwo żywą prostytutkę? Czemu dał się kontrolować jakiejś organizacji? Czy on przypadkiem nie jest Richardem (o nim później)? Tyle pytań, zero odpowiedzi.

The Henchman


Najmniej misji w Hotline Miami 2 miał właśnie The Henchman - jeden z chłopców na posyłki rosyjskiej mafii. Poznajemy go właśnie wtedy, kiedy chce zakończyć swoją pracę dla swoich rodaków, zanim zostanie zabity. W ramach ostatniego zadania znajduje pieniądze, które chce przechować. Jednakże w wyniku pewnych wydarzeń traci wszystko i popada w nałóg. Teoretycznie bohater z jedną misją fabularną był tylko pionkiem i wstępem do opowiedzenia historii rosyjskiej mafii z perspektywy jej członków. Niemniej jednak, deweloperzy wiedzieli, że ta poczynania tej postaci będą miały ogromne skutki. Henchman przyczynił się do śmierci fanów i prawdopodobnie do upadku mafii. Ciężko w to uwierzyć, ale jakby się zastanowić nad wydarzeniami następującymi jego poczynania, to jego pojawienie się w grze ma spory sens.

Pułkownik


Podczas scen Żołnierza często na planie pojawia się Pułkownik, który to zdaje się dowodzić oddziałem Ghost Wolves. Dowódca często występuje we wstępach do misji retrospekcyjnych i ma zamiłowanie do picia alkoholu. Pewnej nocy upity (teoretycznie upity) wchodzi do namiotu swojego najlepszego oddziału, odziany jest maskę pantery i wymawia kwestię podobne do tych, które wymawiał Richard w obu częściach gry. Obecni przy tym zdarzeniu bohaterowie uznają to za wyniki upicia alkoholowego. Nam natomiast wiadomo, że Pułkownik miał coś wspólnego z 50 Blessings (organizacją stojącą za tymi zabójstwami) i był jednym z jej pierwszych członków. Enigmą pozostaje, jaki wpływ na historię miał Pułkownik, i czy to on stoi za właśnie takim zakończeniem serii. W końcu nie wiadomo, co działo się z nim dalej.

Manny Pardo



Grywalna postać tego policjanta urzekła mnie już na początku. Manny jest detektywem, który postępuje tak samo, jak każdy inny bohater - zabija bandziorów na swój, brutalny sposób. Gliniarz wparowuje do klubów, melin i innych podejrzanych miejsc, zabijając wszystkich napotkanych oponentów. Przed policją chroni go odznaka, co widać doskonale na początku gry. Manny jednak nie robi tego z poczucia obowiązku, a po prostu z zazdrości, że taki Jacket, albo Fani narobili tyle szumu w ten właśnie sposób. Wszystkie jego zbrodnie są brane, jako sprawka zmyślonego Miami Mutilatora. Jego coraz większa chęć zdobycia 15 minut sławy, wzrastająca paranoja i późniejsze poczynania, potrafią wzbudzić zainteresowanie. Kiedy mówię "wzbudzić zainteresowanie" mam na myśli nawet samego Richarda, który wydaje się nie rozumieć motywacji Manny'ego.

Richard



Na koniec zostawiłem największą zagadkę jaką jest Richard. Richard pojawia się w obu grach, zwykle w halucynacjach głównych bohaterów. W pierwszej części, pyta Jacketa o powód jego postępowania, a w drugiej przepowiada śmierć, czy upadek niektórych bohaterów. Tak naprawdę dalej nie wiadomo kim jest Richard, a sama jego obecność podczas niektórych scen potrafi przyprawić o dreszcze, gdy gra się w nocy, najlepiej na słuchawkach. Tak samo, jak w przypadku Jacketa, przy obecności Richarda pojawia się wiele pytań i zero odpowiedzi. Dlaczego pojawia się w halucynacjach każdej postaci grywalnej? Skąd Richard wie o wszystkim, co zajdzie później? Co najważniejsze: Dlaczego Richard nosi kurtkę Jacketa? Niewątpliwie jest to postać najbardziej tajemnicza, której przeszłości i zamiarów już się nie dowiemy.

Wybrałem dla was pięć najciekawszych postaci, co oczywiście nie znaczy, że reszta została słabo napisana. Wręcz przeciwnie - niemal (The Son nie był dla mnie fajny) każdy z bohaterów jest dość charakterystyczny i budzi zainteresowanie, ale wolałem się jednak skupić na tych, które mnie zacikawiły swoją, nie do końca znaną, historią i postępowaniem. Jeśli dalej nie macie swoich kopii obu części, to polecam udać się na Playstation Store, albo chociaż Steam, i zakupić gry, bo naprawdę warto zagrać... chociażby dla fabuły i postaci.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2015 Handheld Nation | Designed With By Templateclue | Published By Gooyaabi Templates
Do góry