Zacznijmy od pierwszej rzeczy jaką zobaczymy po uruchomieniu gry czyli menu główne.Na górnym ekranie mamy Logo gry i kilka charakterystycznych postaci Nintendo. Na dolnym zaś możemy zacząć tryb single player, lokalny multiplayer, gra online czy Mario Kart channel. Całe menu wygląda schludnie i ładnie.
Zapewne z was większość z was wybrałaby tryb single player więc zacznijmy od niego. Na początku musimy wybrać poziom trudności- 50CC, 100CC i 150CC. Ten pierwszy zalecam dla początkujących graczy nie będących zapoznanych z serią. Przeciwnicy w nim są wolni i osiągnięcie pierwszego miejsca jest proste. Tryb 100CC jest od poprzedniego znacznie trudniejszy jednak dla wprawnego gracza nie będzie wielkim wyzwaniem. Zaś tryb 150CC to istna gratka dla hardcorowców. Spadnięcie tu z pierwszego na ostatnie miejsce przed końcem wyścigu jest tu na porządku dziennym i można przy nim złamać konsolę... z nerwów.
Później czeka na nas wybór postaci. Na początku mamy dostępne tylko 8 postaci ale z postępem odblokować można ich więcej. Są one związane bezpośrednio z serią Super Mario Bros. Po wyborze postaci czeka wybór wyścigu, w którego skład wchodzą 4 mapy. Są ich 32 a połowa z nich to remaki starszych map z innych części MK. Nie można zapomnieć również o naszym bolidzie. Możemy go przerobić pod własne potrzeby. Każda część ma znaczenie i inne właściwości. Niektóre karty są szybsze od innych a te wolniejsze jednocześnie są zwrotniejsze.
Przejdźmy do kluczowego fragmentu czyli gameplay. W grze mierzymy się z 7 postaciami na 3 okrążeniach toru. Zbieramy przy okazji monety (dzięki którym odblokowujemy nowe części/pojazdy) i power upy, które są przydatne do eliminacji przeciwników.
Tą część chciałbym przeznaczyć na power upy, bo to charakterystyczny element gry a znalazło się tu kilka nowych. Są tu ich aż 14- jedenaście z poprzednich części i 3 nowe. Są tu takie klasyki jak zielone i czerwone skorupy, skórki bananów, bomby i wiele więcej. Nowych nie jest wiele ale są ciekawie zrobione. Pierwszy i zarazem najmniej przydatny jest listek tanuki. Po jego użyciu za naszym kartem pojawia się ogonek a po naciśnięciu klawisza L możemy nim bić przeciwników. Działa tylko na bardzo bliską odległość ale można nim eliminować także skórki bananów czy skorupy. Drugim znacznie lepszym power up'em jest ognisty kwiat. Działa podobnie jak zielone skorupy- miotami nimi w przeciwników. Tylko, że dość słabo działają na nich. Możemy ich użyć także w eliminacji skorup i tym podobnych. Ostatnim nowym a zarazem najlepszym jest szczęśliwa siódemka. Po naciśnięciu przycisku wokół nas pojawia się aż 7 power up'ów. Niestety zdobyć go jest rzadko.
Warto również wspomnieć o trasach jakie przemierzymy bo całkiem sporo się zmieniło. W grze mamy 32 tory w tym 16 całkiem nowych a reszta to reedycje torów ze starszych części MK. Nowe tory są świetne i były projektowane pod efekt 3D (o którym potem) i nowymi właściwościami kartów jak szybowanie w powietrzu czy sekcjach podwodnych. Stare mapy ze wcześniejszych odsłon są praktycznie takie same jednak często są dodawane w nich wspomniane wcześniej szybowanie. Niekiedy na niektórych torach te zmiany są dobrze wykorzystane a na innych psują dynamikę. Same tory jednak są kolorowe i dobrze przemyślane, a każdy przejazd sprawia sporą frajdę.
Dodatkowym urozmaiceniem dla trybu single player są trzy dodatkowe tryby: coin battle, balloon battle i time trials. Pierwszy z nich polega na zebraniu jak największej ilości monet i pozbywanie się ich przeciwnikom, zaś drugi tryb ballon battle na zbijaniu lewitujących nad kartami przeciwników balonów. Oba te tryby są świetne i sprawdzają się dobrze. Trzeci zaś tryb time trial polega na pokonywaniu toru na czas i pobijaniem swojego rekordu jak i innych graczy.
Zapewne po zdobyciu wszystkich złotych pucharów od razu wejdziecie w opcje multiplayer. Są tu dwie wariancje tego trybu- online i lokalny. Lokalny tryb jest dobry i jest bliźniaczo podobny do tego z wersji na pierwszego DS'a. Jednak wisienką na torcie jest multiplayer online. I muszę powiedzieć jedno- gra online tu to czysta przyjemność. Mamy możliwość gry z 8 graczami w trybie grand prix jak i coin rush i baloon battle. Zasady są takie same jak w trybie single player jednak gra się tu z czynnikiem ludzkim więc oponenci są nieprzewidywalni. Gra częściej jest dynamiczna i sprawia ogromną frajdę. Możemy dodatkowo grać online z naszymy znajomymi. Wystarzy wejść w dowolną grę a nasz znajomy może do nas po prostu dołączyć jeśli są wolne miejsca. Dodatkową możliwością jest tworzenie odzielnych gier gdzie aby dołączyć trzeba znać specjalny kod.
Graficznie gra prezentuje się ładnie. Animacje postaci są żywe, kolory jasne a sama geometria pojazdów zasługuje na pochwałe. Tryb 3D za to troszkę mnie zawiódł. Owszem działa nie najgorzej ale po takiej grze jak Mario Kart spodziewałem się czegoś lepszego. Za to oprawa audio jesty świetna niezależnie od trasy, na której gramy. Różne ścieżki muzyczne idealnie wkomponowują się w tory a same dźwięki kartów i głosy postaci są równie dobre.
Czy jednak Martio Kart 7 to gra idealna? Ma parę wad jak niewiele różnic względem wersji na wii. Ba, w wersji na stacjonarną konsole wydaną kilka lat wcześnie pojawiły się jednoślady, które zabrano nam w tej części. Mógłbym dodatkowo narzekać na sekcje podwodne zabierające dynamikę wyścigów, ale to tylko małe zgrzyty. Mario kart to świetna gra oferująca wiele godzin zabawy i masę przedmiotów do odblokowania. Jeżeli ktoś ma zamiar kupić handheld Nintendo i szuka paru gier startowych bez wahania polecam Mario Kart 7.
+ Masa postaci
+ Góra przedmiotów do odblokowania
+ 32 trasy w tym 16 ze starszych edycji
+ Peach <3
+ Bardzo dynamiczna
+ Nowe sekcje- powietrzne i podwodne
+ Wysoki poziom audio-wizualny
+ Genialny tryb online
+ Parę nowych power-up'ów
- Brak większych zmian w stosunku Mario Kart Wii
- Tryb 3D rozczarowuje
- Brak jednośladów
Ocena:
0 komentarze:
Prześlij komentarz