sobota, 4 kwietnia 2015
Gry AAA, których pożądamy na handheldach.
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego na Vicie, albo 3DSie nie ma niektórych portów ciekawych gier AAA z konsol siódmej, czy szóstej generacji. Są oczywiście wyjątki, ale nie ma takich dużo Każdego z was pewnie nurtuje pytanie, dlaczego dana produkcja nie pojawiła się na waszej konsoli przenośnej. Ten temat można wałkować długo, ale ja postaram się opisać najważniejsze produkcje, które powinny pojawić się na handheldach. Będzie tego dużo.
Sleeping Dogs [PSV]
Kiedyś w Playstation Plus pojawiło się Sleeping Dogs - klon Grand Theft Auto, po którym nie spodziewałem się wiele. Otóż po zagraniu okazał się on moim #1 wśród klonów GTA. Ba, nawet pobił GTA IV. Urzekła mnie fabuła, kręcąca się wokół policji i gangów, brudny klimat Azji i muzyka. Gierka nie była za ładna. Same modele postaci nie powalały, to samo z pojazdami. Prawdziwą furorę zrobiły twarze i otoczenie. Po lekkim obrzydzeniu tekstur, lekkiemu zmniejszeniu ruchu ulicznego i zmniejszeniu rodzielczości (niekoniecznie do tej natywnej) gierka chodziła by pięknie w 30 klatkach na Vicie. Grę kupiłbym prawdopodobnie na premierę, a recenzja pojawiła by się niebawem po. 10-tka murowana, serio.
Seria Grand Theft Auto [PSV, 3DS]
Wyobrażacie sobie przeniesienie którejś z części serii na konsolę Nintendo, albo Vitę. Ja owszem. Obstawiam, że dostalibyśmy klasyki z PS2, czyli wielką trylogię i części poboczne z PSP. Gry poszłyby na pewno i chociaż na 3DSie tryb 3D w tych grach raczej by się nie sprawdził, to myślę, że fani i tak rzuciliby się na te części. Sam pograłbym na Vicie w GTA: Vice City. Na dodatek ciekawie by było, gdyby to były odświeżone wersje ze smartfonów. Vice City też by było przeze mnie ogrywane bardzo długo (kocham tą część). Kolejną trudniejszą do spełnienia możliwością byłaby konwersja Grand Theft Auto IV. Chociaż łatwiej by było z tym, niż ze wspomnianym Sleeping Dogs. Przygody Niko też bym chętnie ograł.
The Legend of Zelda: Windwaker 3D [3DS]
Na pewno wiele fanów Zeldzieła chciało by sobie odpalić jeszcze jakąś z przygód Linka. Po bardzo dobrej Okarynie i Majorze czas przyszedł na Windwakera w wersji 3D. Gra jest jedną z najlepiej ocenianych z serii, a na dodatek wyszła pierwotnie na Gamecube'a, więc nie sądzę, żeby twórcy mieli z nią jakiś problem. Gierka ma oprawę cel-shadingową, ciekawą fabułę, nawet duży otwarty świat no i jest Zeldą do jasnej Navi. Kto wie? Może Nintendo szykuje takiego Windwakera? Jest to bardzo możliwe. Ja jestem za... gdy tylko kupię 3DSa, to nabędę wszystkie trzy części i dodatkowo kiedyś A Link Between Worlds, chociaż ta gra w ogóle mnie nie obchodzi.
Max Payne [3DS, PSV]
Tak, znowu myśle o grze Rockstara (to jest dowód, że oni te gry robią za dobre). Jestem fanem serii Max Payne i mam nadzieję, że kiedyś ujrzę jakiegoś remastera HD na Vitę, albo 3D na 3DSa. Wiecie, jaka to by była gratka zagrać w pierwszego Maxa na Vicie, przy dwóch gałkach? Max Payne wyróżniał się swoim gęstym, jak kisiel klimatem, ciekawą fabułą godną osobnego filmu i oczywiście bullet-time'em, który swojego czasu robił piorunujące wrażenie. Granie w gry z tej serii było i nadal jest dla mnie przyjemnością. Do tego mogliby dodać jakieś trofełka i byłoby ok.
Metal Gear Solid: Twin Snakes [3DS, PSV]
Dawno, dawno temu, bo nawet nie pamiętam kiedy, ekskluzywnie na Gamecube'a wyszedł pełnoprawny remake pierwszego Metal Gear Solid, zdobiony podtytułem Twin Snakes. To właśnie ten pakt z Nintendo podpisany krwią Kojimy nie pozwalał na wejście tej gry w skład Kolekcji HD dla Vity, PS3 i X360. Oczywiście ja, jako zawzięty fan tej serii, jestem zbulwersowany, że Kojima nie mógł wypuścić tego remake'u. W końcu gra wyglądała, jak Metal Gear Solid 2, dzieliła z nią też mechaniki rozgrywki, więc jej wypuszczenie byłoby w pełni realne. Jeszcze bardziej realne było by wyjście wersji 3D, która stanęłaby w skelpach obok już wypuszczonego Metal Gear Solid 3: Snake Eater 3D, któe było o wiele ładniejsze i o wiele więcej się w nim działo. Jak to się mówi w Japonii: Dostanę MGS: Twin Snakes, mogę umrzeć. Powiem tyle... grałbym.
Saint's Row [PSV, 3DS]
Kurde, za dużo tych sandboxów. Do Saint's Row jestem przywiązany wiele mniej, niż do serii Grand Theft Auto, czy Sleeping Dogs. Prawdę mówiąc grałem tylko w Saint's Row 2, 3 i Gat Out of Hell (głupie DLC do czwórki) i powiem, że wszystkie, oprócz ostatniego, spodobał mi się. Atmosfera wiele bardziej luźna niź w GTA, dużo żartów i nawiązań do starych filmów akcji i dzisiejszych rządów. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego nie Święty Rów nie zostałjeszcze wydany na handheldy. Raczej niby powstało Saint's Row III: Drive-by, które było spin-oofem nie tylko fabularnie, ale i gamepay'owo i funkcjonowało, jako przystawka. Prawdziwego Saint's Row nie ujrzeliśmy ani 3DSie, czy Vicie. Tutaj ze zrobieniem prawdziwej gry nie byłoby trudu, bo grafika nawet w Gat out of Hell (wersja PS4) jest bardzo brzydka. Problemu by raczej nie było. Jako ciekawostkę dodam fakt, że dawno temu pewna grupa muzyczna puściła parę, w kwestii robienia soundtracku do nowej części Saint's Row na PSP o tytule :::::
The Orange Box, albo gry od Valve [PSV]
Jestem pewien, że wielu z was kojarzy The Orange Box. Była to kompilacja, w której skład wchodziły takie gry Valve jak: Half-Life 2 i Epizody, Portal i Team Fortress 2. Składanka powstała na PS3 i X360, i z pewnością fanów ucieszyłaby wieść o jej wyjściu na Vitę. Ostudziłoby to mój zapał w kwestii Half-Life 3, a fani posiadający Vitę rzuciliby się na to, jak na świeże bułeczki. Wszystko oczywiście mogłoby powstać, jako osobne gry. Kupiłbym pierwszego Portala, czy też pierwszego i drugiego Half-Life'a. Gry od wujaszka Gabe'a mają w sobie to coś. Half-Life łączył w sobie opowiadanie fabuły z eksploracją, a z Portala nadal pamiętam to uczucie, które wzbudzało we mnie zakończenie i jego muzyka. Tanie do zrobienia, a i gracze by się ucieszyli - korzyść obopólna. A jeśli jednak Valve nie chciałoby tej serii, to niech fani przynajmniej wypusczą Black Mesa (mod do Half-Life'a 2, a jednocześnie remake pierwszej części). Swoją drogą Counter-Strike'a też bym zobaczył na Vicie.
Tomb Raider [Vita, 3DS]
Żaden Tomb Raider nie wyszedł na Vitę, czy 3DSa. A szkoda, bo patrząc na kartotekę Square Enix, można by wywnioskować, że na taki produkt przyszedł czas. Jakby na to nie spojrzeć, nie możemy zaprzeczyć, że Tomb Raidery to miejsce dla hadnheldów. Poczynając od Gameboy'a Color, byliśmy karmieni co najmniej jednym tytułem na daną generację. Na GBC wyszły dwie części, na Advance jedna, a na DSa i PSP wyszły również po dwie na konsole. Ósma generacja konsol, w której skład wchodzą Vita i 3DS, jest jakoś bezpłodna jeśli chodzi o Larę. Wiadomo, Tomb Raider z 2013 roku nie miałby racji bytu na tych konsolach, ale mógłby powstać jakiś mniej dynamiczny spin-off kontynuujący przygody Lary z trylogii Legend-Underworld. Drugą ciekawą opcją byłoby wypuszczenie portów gier z serii Lara Croft and... Problem byłby tylko z 3DSem, który posiada jedną gałkę. Wymusiłoby to na grze ekskluzywność dla nowego 3DSa.
inFamous [Vita]
Ciekawym posunięciem Sony byłoby wypuszczenie na Vitę jakiejś gry z serii inFamous. Jak przystało na gry ekskluzywne dla platform Playstation, seria została zrealizowana po mistrzowsku, co udowadniały kolejne, coraz lepsze części. Niestety nie sądzę, żeby kiedyś taka część się pojawiła. Wystarczy spojrzeć na daty wydań Vitowych odsłon serii od Sony. Wszystkie miały premierę na początki Vity - Killzone, Uncharted, LittleBigPlanet, Modnation, Unit 13 itd. - te gry zostały wyprodukowane na premierę Vity i to jeszcze nie za sprawą studiów odpowiadających za te serię. Ciężko by było znieść zastąpienie Sucker Punch jakimś mniej doświadczonym studiem. Teraz raczej nie mamy, na co liczyć na zaVitanie odsłony tej serii.
Resident Evil REmake i Mercenaries [Vita]
Resident Evil różni się od wymienionych poprzednio gier tym, że nie olał wszystkich konsol przenośnych. Na 3DSa wyszły już dwie części: Mercenaries 3D i Revelations. Vita nie miała takiego szczęścia i dopiero niedługo otrzyma pierwszą grę. Będzie to epizodyczne Revelations 2, które miało już swoją premierę na dużych platformach. Szczerze mówiąc, trochę mi brakuje tej serii na Vicie. Po pierwsze: chcę specjalnej odsłony opartej na trybie Mercenaries, takiej, jak ta na 3DSa. Pomysł na taki arcade'owy tytuł jest moim zdaniem strzałem w dziesiątkę i perfekcyjnie nadaje się na handhelda. Wystarczyłoby tylko podciągnąć rozdzielczość do natywnej Vity i dostosować konsolę do dwóch gałek, i voila! Mamy Mercenaries, bez dopisku 3D. Drugą rzeczą, którą fani chcieliby zobaczyć, to sam REmake Biohazardu, który niegdyś był exem na Gamecube'a, a od niedawna jest na wszystkich platformach stacjonarnych. Twórcy nie mieliby problemu z przeportowaniem hitu, a zawsze byłaby to jakaś nowość, bo póki co możemy pograć na Vicie w wersję z PSXa.
Minecraft [3DS]
Kiedy szaleństwo na punkcie Minecrafta osiągnęło zenitu, Mojang postanowiło podjąć ryzykowną decyzję o przeportowaniu Minecrafta na X360, a potem na inne konsole. Efekt? Minecraft stał się jeszcze bardziej popularny. Klockowych przygód nie dostała za to żadna z konsol Nintendo. Wii U? 3DS? Nie. Rozumiem, że na 3DSie może być problem z gałką, dzięki czemu wzrasta nadzieja na wyjście "Minkrofta" na New 3DSa, który ma większą moc obliczeniową i c-stick. Niestety, światy i tak musiałyby zostać lekko zmniejszone, a ekskluzywność dla nowej wersji 3DSa nie wróżyłaby dobrze. Wii U mogłoby dostać pełnoprawnego Minecrafta bez żadnych cięć, ale to nie ta konsola jest tematem naszych rozmów. Zresztą wszystko zależy od kontaktu Mojsngu i 4J Studios z Nintendo, a o tym nic mi nie wiadomo.
To było zestawienie najważniejszych tytułów, które mają prawo ukazać się na wymienionych handheldach. Niewykluczone jednak, że ciąg dalszy nastąpi niebawem, bo mamy jeszcze dużo gier na naszej liście. Wszystkie wyżej wymienione tytuły (bądź serie) zostały przez nas ograne, dlatego też wiemy co nieco ich backgroundzie technicznym. Jeśli jesteście zainteresowani, możcie napisać do nas w komentarzach, bądź na naszym fanpage'u, jakie gry powinniśmy dodać. My chętnie się z nimi zapoznamy i dodamy je w następnym specjalnym artykule. Warto dodać na koniec, że właśnie przeczytaliście setny artykuł powstały na Handheld Nation, więc możecie czuć się wyróżnieni.
0 komentarze:
Prześlij komentarz